אלו ימי הזוהר של תבניות הפרימיום ושל ה page-builders (בילדרים) למינהם.
בילדרים בתוך ממשק הניהול מאפשרים לבעל האתר לשלוט בתכנים המוצגים בכל עמוד, להוסיף בקלות מנגנון שאלות ותשובות, טאבים, מצגות ועוד.
לכאורה – ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות. וזה נכון וטוב ומקסים וכיף.
אבל.
לפעמים זה לא מספיק. כי בילדר בסופו של דבר בונה לי עמוד סטטי. הוא מושך את התוכן מתוך העמוד עצמו.
זה טוב ונחמד לאתרי תדמית, זה לא מספיק טוב לאתרים מורכבים.
למה?
ככה:
נניח שיש לי באתר עבודות והמלצות ומאמרים.
נניח שאני רוצה להציג בדף הבית את העבודה האחרונה ואת ההמלצה האחרונה ואת המאמר האחרון.
אני יכולה לעשות את זה בקלות באמצעות page-builder כלשהו. אבל. מה יקרה שאכתוב מאמר חדש? דף הבית שנבנה באמצעות בילדר לא יתעדכן אוטומטית. אני אצטרך לגשת אליו דרך ממשק הניהול ולעדכן אותו במאמר האחרון. מעבר לזה שהוספתי מאמר אני אעדכן את דף הבית וארשום את הכותרת והתקציר ואשים תמונה ואכניס קישור לעמוד המאמר עצמו.
אילו היו בונים לי תבנית חכמה לפי ההגדרות שלי אפשר היה להגדיר שבדף הבית תוצג תמיד העבודה האחרונה (עם השם והתמונה והתקציר) וההמלצה האחרונה (עם שם הממליץ והתוכן וכו') והמאמר האחרון (על כל פרטיו).
טוב אבל לרוב הבילדרים יש אלמנט אחד דינאמי עבור פוסטים. אם המאמרים שלי ממומשים כפוסטים אז אוכל לשתול אלמנט שתמיד יציג מאמר או מאמרים אחרונים בלי שאצטרך לעדכן את עמוד הבית בכל פעם שאכתוב פוסט חדש. ולהמלצות בדרך כלל יש להם אלמנט של סליידר אז הם יציגו לי ככה יפה כמה המלצות שיתחלפו בניהן על אותו שטח תצוגה במסך. אז יוצא שבאתר תדמית עוד אפשר להסתדר עם בילדר.
אז מתי זה לא מספיק? מתי יהיה כדאי לי לבנות תבנית מותאם אישית לצרכים שלי?
אם יש לי סוגי מידעים רבים ומגוונים ואני מבקשת להציג בדף הבית נניח גם מאמרים אחרונים וגם מוצרים מהחנות וגם עצומות אחרונות או סרטונים אחרונים ועוד כל מיני דברים כיד הדמיון הטובה.
אם יש לי יחסים ותלויות בין סוגי המידעים למינהם. אם אני רוצה היררכיה של עמודים בהתאם ליחסים בין סוגי העמודים או קישורים אוטומטים מנושא לנושאים אחרים שקשורים אליו בקשר כלשהו. לדוגמא: נניח שאני עמותת חסד שמשאילה ציוד רפואי. סוג מידע אחד הוא "מוצר להשאלה" וסוג מידע אחר הוא "סניף של העמותה". כל מוצר נמצא בסניף מסויים. בכל רגע נתון ניתן להשאיל את המוצר רק מסניף שיש בו מוצר כזה. נניח שאני רוצה שבעמוד המוצר יופיעו רשימת הסניפים בהם ניתן להשיג אותו. לעדכן את עמוד המוצר בכל השאלה או החזרה של כיסא גלגלים למשל יהיה בלתי אנושי בעליל. זו הזדמנות טובה לבנות עמוד שמושך את המידע לגבי המוצרים הקיימים ובודק לבד באיזה סניפים הוא נמצא כרגע ומציג את הרשימה המלאה.
אתרים כאלו מצריכים אפיון מדוייק, תכנון ובניה חכמה.
זה כנראה יהיה יקר יותר להקים אבל יהיה הרבה יותר זול לנהל.