סליקה וחנויות אינטרנטיות - גרין קוד

סליקה באתר, מתי למה ואיך?

לקוחות רבים פונים אלי בבקשה להוסיף סליקה לאתר. חלקם אפילו אומרים לי במפורש שהם צריכים ווקומרס שזה תוסף החנויות הפופולרי ביותר לוורדפרס היום.

ובכן לפני שאני רצה להתקין להם תוסף חנויות יש כמה שאלות שחשוב לי לשאול.

האם הם באמת צריכים חנות?

מה הם מתכוונים כשהם אומרים סליקה?

ובכן צריך להבחין בין כמה מקרים:

לקוח שהולך למכור מוצר בודד (נניח ספר)

לקוח שהולך למכור מוצר בודד (נניח ספר), האם הוא באמת צריך חנות? צריך להבין שההתנהגות שדיפולטיבית של חנות היא איסוף מוצרים שונים ואז מעבר לעגלה ומשם לתשלום. אם האתר מוכר מוצר בודד, אם הרעיון של איסוף מוצרים זר לאתר הזה אז אולי לא צריך חנות? שכן יש פתרונות אחרים ותיכף אפרט אותם.

נכון שיש דרך להפוך את ווקומרס לחנות של עמוד בודד, שכל התהליך יקרה בעמוד אחד ובכל זאת אם מדובר במכירת מוצר בודד (או מוצרים בודדים) אז אולי לא צריך חנות.

פתרון אפשרי למצב כזה הוא עמוד תשלום של חברת סליקה.

כמעט כל חברת סליקה מציעה עמודי תשלום. זה אומר שברגע שהופכים להיות מנויים שלהם ופותחים עמוד במערכת שלהם אז כל מה שצריך לעשות באתר הוא לשים קישור לעמוד התשלום.

חברות שונות מאפשרות דברים שונים בעמודים אלו. לרוב ניתן לבחור כמות, לפעמים ניתן לבחור אפשרויות נוספות כגון שיטת משלוח. לעיתים ניתן למכור מספר מוצרים באותו עמוד.

לפני שרצים לשים חנות, שווה לבדוק את עמודי התשלום.

יוצא דופן לעניין זה הוא עניין ניהול מלאי. למשל מכירת כרטיסים לסדנא תחת מגבלת מקום. עמודי התשלום בדרך כלל אינם יודעים לנהל מלאי או להפסיק למכור כאשר נמכרו X מוצרים / כרטיסים.

סליקה עבור תרומה

מקרה אחר הוא שהסליקה היא עבור תרומה. יוצא לי לראות אתרי עמותות שמתקינים את ווקמרס בשביל תרומות. על פניו זה לא נשמע לי הפתרון הקלאסי.

נכון שיש יתרון לכך שיש באתר חנות ונתוני הרוכשים / התורמים נשמרים באתר ובכל זאת לא בטוחה שווקומרס הוא הפתרון הנכון עבור קבלת תרומות.

לחברות הסליקה יש בדרך כלל עמודים יעודיים עבור תרומות בהם הלקוח בוחר את גובה התרומה.

בחלק מעמודי התרומה ניתן גם לבצע עסקאות בתשלומים או לבצע הוראת קבע.

המילה מוצר, רכישה, עסקה, לרוב אינם מופיעים בו.

יוצא דופן לעניין זה הוא אפשרות הקדשת תרומה לכבוד / לזכר מישהו אחר, שמירת נתוני התורמים והצגת חלון קופץ לצורך עיגול לטובה וכד'

מערכות תשלומים יעודיות

מיותר לציין שיש לקוחות שיש להם צרכים אישיים בנושא של הסליקה כגון גביית תשלומים אינדיבידואלים מכל לקוח. דוגמא לכך היא מערכת תשלומים שהקמתי לאחרונה עבור פנימיה חקלאית כאשר בתחילת שנה מנהלי האתר מזינים למערכת קובץ אקסל ובו רשימת תלמידים וסכומים לתשלום. המערכת מייצרת יוזר לכל תלמיד, שולחת לו את שם המשתמש והסיסמה ב SMS ומאפשרת לו להכנס לעמוד תשלום כאשר הסכום המתאים כבר מוזן ולא ניתן לשינוי.

ולפעמים באמת צריך חנות

המקרים בהם ברור שצריך חנות הם המקרים בהם האתר מציע מגוון מוצרים למכירה, יש ניהול מלאי, יש מוצרים שיש להם ואריאציות, יש מבצעים, יש קופוני הנחה ושיטות משלוח שונות ועוד

במקרה כזה חשוב להבין מי השחקנים שמשתתפים במשחק ועם איזה גופים צריך ליצור קשר:

שחקן ראשון – בונה האתר

התשלום לבונה האתר הוא בדרך כלל חד פעמי עבור הקמת האתר ואינה תלויה כלל בכמות המכירות שיבוצעו בו בעתיד.

חשוב לקחת בחשבון שאתרים בכלל וחנויות בפרט מצריכים תחזוקה טכנית וכדאי שבונה האתר ישאר בתמונה גם בעתיד לצורך זה.

שחקן שני – ספק סליקה

על מנת שהגולש יוכל לרכוש באתר שלנו באמצעות כרטיס אשראי עלינו ליצור קשר עם חברת סליקה דוגמת: יעד שריג, קארדקום, טרנזילה, פלאקארד, זד קרדיט ואחרות.

חברות אלו מאפשרות מעבר לעמוד התשלום בתום הרכישה לצורך תשלום מאובטח.

תשלום לספק סליקה בדרך כלל מחולק לפי הסעיפים הבאים (המחירים עצמם הם הערכה בלבד):

  • הקמת מסוף – סדר גודל של 300 ₪ חד פעמי
  • תשלום חודשי – לפי מספר עסקאות לא לפי סכום העסקאות – למשל עד 100 עסקאות בחודש 70 ₪
  • תוסף סליקה לווקומרס – יש חברות שתוסף הסליקה שלהן לא בחינם. במקרים אלו המחיר ינוע סביב ה400 ₪ (לוודא שחד פעמי ולא שנתי). אנחנו בשום אופן לא רוצים לעבוד עם חברת סליקה שאין לה כלל תוסף לווקומרס משום שזה יצריך עבודת פיתוח מורכבת.

שחקן שלישי – חברת האשראי או חלופה לו

על מנת לקבל כסף באשראי, בעל האתר צריך שיהיה לו מספר ספק בחברת אשראי. אם בעל האתר מעולם לא קיבל תתשלומים באשראי עליו ליצור קשר עם חברת אשראי לעשות מולם תהליך בירוקרטי כלשהו שבסופו הם יתנו לו מספר ספק.

אם בעל האתר הוא עסק ותיק שכבר מקבל תשלומים באשראי ועתה הוא רוצה לסלוק באינטרנט, הוא יצטרך להראות לחברת האשראי את האתר ולקבל ממנה אישור לסלוק באינטרנט. היא תרצה לראות את האתר בכתובתו הסופית, לוודא שהוא מאובטח, שיש בו תקנון ועוד.

מבחינת תשלומים הרי שחברת האשראי גובה עמלות לפי גובה העסקה.

לקוחות שרוצים לסלוק באינטרנט מעכשיו לעכשיו ואין להם זמן להתנהל מול חברת אשראי יכולים לקבל מחברת הסליקה פתרון חלופי בדמות peyme  או upay.

זהו  פתרון מהיר וטוב לעסקים קטנים, חדשים וכד' אך העמלות של peyme  ו upay  הם גבוהות יותר מאלו של חברת האשראי עצמה.

שחקן רביעי – חברת מסמכים (הנה"ח)

בשנים האחרונות כל חברות הסליקה יצרו לעצמן שיתופי פעולה עם חברות הנה"ח בכדי לתת ללקוחות פתרון מלא שכולל הוצאת חשבונית מס אוטומטית מיד לאחר הרכישה ללא צורך בהתערבות מצד בעל האתר.

מודול חשבוניות יעלה מן הסתם לפי כמות החשבוניות שהוא מנפיק (כלומר לפי כמות העסקאות).

זה המקום לציין שחברות מסמכים מצידן גם יכולות להציע לכם פתרונות סליקה כאשר בפועל הן מציעות את השרות של אותה חברה שאיתה יש להם שיתוף פעולה. כלומר לא משנה מי מוכר לכם את השרות, חברת המסמכים או חברת הסליקה, בפועל אתם לקוחות של שניהם.

לסיום: הבחירה בחברת הסליקה, היא בחירה של הלקוח. עליו לברר מעט, להשוות מחירים ולבחור את החברה עימה הוא בוחר לעבוד.

תהיו חברתיים. שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

כתיבת תגובה