סיכום שיעור
1. עשינו מבחן…
2. למדנו על JSON, למדנו על AJAX, למדנו מה זה API באופן כללי וראינו עמוד אינטרנט ששואב מידע מעמוד אחר ברשת
דוגמאות שראינו בכיתה:
http://gamani.info/prog/JS/lesson13/json-ajax.zip
העמוד שממנו שאבנו מידע נמצא פה
https://fixer.io/
כאמור יש לבצע הרשמה (חינמית) כדי לקבל איזה מפתח ולשלב אותו בכתובת ה URL אליה אנחנו פונים כדי לקבל את המידע
התעוד נמצא פה https://fixer.io/documentation
דוגמא לכתובת שאני ניגשתי אליה ב ajax (בתמורה קיבלתי תשובה בפורמט json):
http://data.fixer.io/api/latest?access_key=e38b7177a241e9493351aba66537bb08&symbols=USD,AUD,CAD,PLN,MXN&format=1
3. תכננו את המשחק איקס עיגול
פיתוח איקס עיגול
ראשית עלינו לצייר לוח
אפשר בצורה דינאמית באמצעות JS ואפשר בצורה סטטית ב HTML
לאחר מכן עלינו להגיב לארוע של לחיצה
נניח בלחיצה ראשונה עלינו לצייר X
אנחנו צריכים לזכור מה ציירנו כדי שבפעם הבאה נצייר משהו אחר (עיגול) –
נחזיק משתנה ובו הציור הבא (איקס או עיגול)
או שנספור כמה לחיצות היו ונראה אם זה מתחלק ל 2
כמו כן עלינו לסמן שתיבה זו כבר מצויירת ובמה כדי שנוכל לבדוק אם מישהו נצח וכדי שלא נשנה את הציור בה
נחזיק את מצב הלוח (מערך של 9) – לא הכרחי אבל מפשט
בשלב מתקדם יותר (אולי מיותר) אפשר לשמור את מצב התיבה באמצעות class שניתן לה. בהתחלה כולם יהיו empty ולאט לאט הם יקבלו מצבים (איקס או עיגול)
כל פעם שילחצו על תיבה נצטרך לבדוק את המצב הנוכחי שלה
בשלב ראשון אפשר לתת לכל תיבה id מ 1 עד 9 ואז לפי ה Id של האלמנט שנלחץ נדע מי הוא
בהמשך אפשר להסיק מאלמנט שהנלחץ מי הוא במערך (מספר שורה *3 ועוד מספר תא – שימוש בפונקציה index
כל פעם שמציירים משהו כדאי לבדוק את כל הלוח ולחפש מנצח
שיעורי בית
לפתח משחק איקס עיגול
פתרונות
עם id לתאים בטבלה…
http://gamani.info/prog/JS/lesson13/x-o-jquery.zip
ובלי id לתאים בטבלה…
http://gamani.info/prog/JS/lesson13/x-o-jquery-no-ids.zip