קורס JS בני ברק – שיעור 7 – אובייקטים

תנאי מקוצר

let a = "5";
(a === 5) ? console.log("a===5") : console.log("a !== 5");
let b = (a>7) ? true : false;

מצגת אובייקטים

http://gamani.info/prog/JS/lesson7/objects-slideshow.zip

תרגילי כיתה אובייקטים

http://gamani.info/prog/JS/lesson7/object-class.zip

 

 

שיעור בית – אובייקטים

 

כתוב תוכנית שמגדירה אובייקט בשם person

לאובייקט ישנם מאפיינים (יוכנו בקוד ולא יקלטו על ידי הגולש)

 

  • שם
  • גובה
  • משקל
  • גיל (לא חובה)

לאובייקט יש מאפיין שהוא מתודה שמחשבת BMI

התוכנית מדפיסה למסך את פרטי כל בני המשפחה כולל ה BMI שלהם

 

 

 

בוחן בחשבון

 

הוראות בוחן בחשבון – כתבי ממשק בדומה לזה

קחי את הזמן לחשוב איך לממש את זה ורק לאחר מכן קראי את ההוראות המפורטות שלהלן.

אינך חייבת לעבוד לפי ההוראות. אם מצאת את הדרך לממש זאת ללא ההוראות, אדרבה.

 

ניתן לראות את הפתרון פה

http://gamani.info/prog/JS/lesson6/quize/quize.html

אך האתגר הוא לפתור זאת ללא הצצה בקוד של הפתרון


 

צרי אלמנטים ב HTML  כדלהלן:

פיסקה עבור התרגיל (תני לה ID)

רשימה ובה ארבע פריטים עבור תוצאות לבחירה (תני לכל פריט ברשימה id  משלה)

פיסקה שבה יוצג בסיום מספר התשובות הנכונות שהשחקן השיג

 

 

משתנים

החזיקי משתנה בשם count  ובו מספר התרגילים שגולש זה פתר (בכל טעינה של הדף / בכל משחק יהיו 5 תרגילים סה"כ – לאחר פתרון 5 משחקים המשחק יסתיים)

החזיקי משתנה בשם countCorrect ובו מספר התוצאות הנכונות שהגולש הנוכחי השיג (על מנת להציגן בסוף)

החזיקי משתנה בשם result ובו בכל שלב שמוצג תרגיל יוחזק הפתרון הנכון של התרגיל

 

פונקציות

כתבי פונקציה בשם getex שמייצרת תרגיל חדש –

הפונקציה תקבל שלושה מספרים רנדומלים

שני מספרים בין 0 ל 9 עליהם תבוצע פעולת החשבון

מספר אחד בין 0-3 שלפיו יקבע אם התרגיל יהיה חיבור חיסור כפל או חילוק

הפונקציה תחזיר מחרוזת של תרגיל ותשמור את התוצאה הנכונה במשתנה הגלובלי result

 

כתבי פונקציה בשם fillEx

הפונקציה תייצר שלושה מספרים רנדולמים  (על ידי שימוש באוביקט Math)

הפונקציה תמלא את המסך בתרגיל חדש ובארבע תשובות אפשריות (תוך שימוש בפונקציה getex)

התשובות האפשריות תמיד יעשו שימוש בשני המספרים הרנדומלים ובארבעת הפעולות האפשריות

 

כתבי פונקציה בשם checkResult

הפונקציה תקרא כאשר הגולש לוחץ על פתרון אפשרי

הפונקציה תבדוק את הערך באלמנט עליו הגולש לחץ. אם הוא שווה לפתרון הנכון אזי היא תוסיף למונה התשובות הנכונות countCorrect  עוד אחד

בכל מקרה היא תוסיף למונה התרגילים count  עוד 1

אם מונה התרגילים קטן מחמש אזי היא תמלא את המסך בתרגיל חדש

אם מונה התרגילים לא קטן מחמש אזי היא תציג את מונה התשובות הנכונות באלמנט על המסך שנועד לכך

 

 

זרימת התוכנית:

בתחילת התוכנית תקרא הפונקציה fillEx שממלא את המסך בתרגיל חדש

בלחיצה על פתרון תקרא הפונקציה  checkResult שבודקת את התשובה ואז אולי ממלא את המסך בתרגיל חדש (תלוי כמה תרגילים כבר היו)

 

 

פתרון בוחן בחשבון

http://www.gamani.info/prog/js-jquery-nice-things/quize/quize.html

 

 

חזרה לעמוד הקורס

 

אשרה גרינבלט

אשרה גרינבלט היא המייסדת ומנהלת של המותג GreenCode. אשרה עוסקת בהקמת אתרים מאז שנת 2009. בין לבין היא גם התמודדה עם מחלת הסרטן ואף כתבה על זה בלוג, כתבה ספר פרוזה בשם "לגדול על מים" ופיתחה לעצמה תחביב של פיסול בחוטי ברזל. המשותף לכל תחומי העשיה המגוונים האלו הוא שכולם נעשים בתשוקה גדולה.