תנאי מקוצר
let a = "5";
(a === 5) ? console.log("a===5") : console.log("a !== 5");
let b = (a>7) ? true : false;
מצגת אובייקטים
http://gamani.info/prog/JS/lesson7/objects-slideshow.zip
תרגילי כיתה אובייקטים
http://gamani.info/prog/JS/lesson7/object-class.zip
שיעור בית – אובייקטים
כתוב תוכנית שמגדירה אובייקט בשם person
לאובייקט ישנם מאפיינים (יוכנו בקוד ולא יקלטו על ידי הגולש)
- שם
- גובה
- משקל
- גיל (לא חובה)
לאובייקט יש מאפיין שהוא מתודה שמחשבת BMI
התוכנית מדפיסה למסך את פרטי כל בני המשפחה כולל ה BMI שלהם
בוחן בחשבון
הוראות בוחן בחשבון – כתבי ממשק בדומה לזה
קחי את הזמן לחשוב איך לממש את זה ורק לאחר מכן קראי את ההוראות המפורטות שלהלן.
אינך חייבת לעבוד לפי ההוראות. אם מצאת את הדרך לממש זאת ללא ההוראות, אדרבה.
ניתן לראות את הפתרון פה
http://gamani.info/prog/JS/lesson6/quize/quize.html
אך האתגר הוא לפתור זאת ללא הצצה בקוד של הפתרון
צרי אלמנטים ב HTML כדלהלן:
פיסקה עבור התרגיל (תני לה ID)
רשימה ובה ארבע פריטים עבור תוצאות לבחירה (תני לכל פריט ברשימה id משלה)
פיסקה שבה יוצג בסיום מספר התשובות הנכונות שהשחקן השיג
משתנים
החזיקי משתנה בשם count ובו מספר התרגילים שגולש זה פתר (בכל טעינה של הדף / בכל משחק יהיו 5 תרגילים סה"כ – לאחר פתרון 5 משחקים המשחק יסתיים)
החזיקי משתנה בשם countCorrect ובו מספר התוצאות הנכונות שהגולש הנוכחי השיג (על מנת להציגן בסוף)
החזיקי משתנה בשם result ובו בכל שלב שמוצג תרגיל יוחזק הפתרון הנכון של התרגיל
פונקציות
כתבי פונקציה בשם getex שמייצרת תרגיל חדש –
הפונקציה תקבל שלושה מספרים רנדומלים
שני מספרים בין 0 ל 9 עליהם תבוצע פעולת החשבון
מספר אחד בין 0-3 שלפיו יקבע אם התרגיל יהיה חיבור חיסור כפל או חילוק
הפונקציה תחזיר מחרוזת של תרגיל ותשמור את התוצאה הנכונה במשתנה הגלובלי result
כתבי פונקציה בשם fillEx
הפונקציה תייצר שלושה מספרים רנדולמים (על ידי שימוש באוביקט Math)
הפונקציה תמלא את המסך בתרגיל חדש ובארבע תשובות אפשריות (תוך שימוש בפונקציה getex)
התשובות האפשריות תמיד יעשו שימוש בשני המספרים הרנדומלים ובארבעת הפעולות האפשריות
כתבי פונקציה בשם checkResult
הפונקציה תקרא כאשר הגולש לוחץ על פתרון אפשרי
הפונקציה תבדוק את הערך באלמנט עליו הגולש לחץ. אם הוא שווה לפתרון הנכון אזי היא תוסיף למונה התשובות הנכונות countCorrect עוד אחד
בכל מקרה היא תוסיף למונה התרגילים count עוד 1
אם מונה התרגילים קטן מחמש אזי היא תמלא את המסך בתרגיל חדש
אם מונה התרגילים לא קטן מחמש אזי היא תציג את מונה התשובות הנכונות באלמנט על המסך שנועד לכך
זרימת התוכנית:
בתחילת התוכנית תקרא הפונקציה fillEx שממלא את המסך בתרגיל חדש
בלחיצה על פתרון תקרא הפונקציה checkResult שבודקת את התשובה ואז אולי ממלא את המסך בתרגיל חדש (תלוי כמה תרגילים כבר היו)
פתרון בוחן בחשבון
http://www.gamani.info/prog/js-jquery-nice-things/quize/quize.html