ובהמשך למאמר של אתמול – איך בוחרים תבנית?
1. חינם או בכסף? בכסף עדיף. מבקשים מכם כסף כי באמת השקיעו בתבנית ורוצים להמשיך להשקיע בה ולשדרג אותה. כסף שאתם משלמים מהווה תעודת אחריות מסויימת למוצר. שלמו. אל תהססו.
2. רספונסיבית. זה כבר ברור. אפילו גוגל מנקד אחרת אתרים שאינם מוצגים היטב בנייד.
3. ישור לימין (RTL). כי לשלם למישהו שיישר לך זה עולה כסף ואם הוא לא סופר דופר מקצועי ואם התבנית מורכבת זה עלול לצאת לא מושלם.
4. מחרוזות בעברית – אם אין לכם כוונה או יכולת להתעסק עם תרגום מחרוזות לכו על תבניות שמראש נבנו לעברית. Pojo.me לשירותכם. (לא, הם לא משלמים לי על האיזכור שלהם יום אחרי יום…)
5. בית טוב. תקנו תבנית בבית טוב. באתר גדול וותיק שמציע הרבה תבניות.
6. תבדקו כמה אנשים כבר הורידו את התבנית הזו. גם זה אינדיקציה למשהו. הרבה הורדות = תבנית טובה ומצד שני הרבה הורדות = תבנית פחות יחודית.
7. תמיכה. בית טוב (סעיף 5) זה חשוב ועדיין חשוב שתבדקו ספציפית את המוצר שבחרתם. תראו אם יש לו פורום תמיכה, מתי נשאלה השאלה האחרונה והאם נענתה. כי התמיכה הזו אם היא נגישה או פחות, איתה אתם תתמודדו אם משהו לא יסתדר לכם על ההתחלה.
8. דמו – כמה צורות יש לדף הבית, כמה עמודים בכלל יש בדמו. בגדול ככל שיש יותר צורות ועמודים זה מעיד על גמישות וזה טוב.
9. Page builder – תקראו מה כתוב על התבנית והאם במקרה מוזכר שם page builder או לא. מוזכר אז יש, לא מוזכר אולי בכל זאת יש. (ככל שיש בדמו יותר צורות זה יכול לרמז שיש). Page builder זה דבר טוב כי זה נותן גמישות בעיצוב העמודים אבל לא תמיד הכי פשוט למשתמש חדש. ואם התכוונתם לתרגם את התבנית אז זה הולך לסבך את זה משמעותית.
10. התאמה כללית. יש פה עניין טריקי שלפעמים קצת קשה להבין. העיקרון אומר שהתכנים לא באמת מעניינים כי ממילא יש לנו שליטה בתכנים ואנחנו בסוף נשים מה שאנחנו רוצים. זה נכון אבל חשוב להבין לאיזה וכמה סוגי תכנים יש לתבנית תשתית. סוגי התכנים הבסיסים בוורדפרס הם פוסטים ועמודים אבל תבניות מסויימות מגדירות סוגי תכנים נוספים ותומכות בהצגה ספיצית של אותם תכנים. אם יש בדמו המלצות, שרותים, אנשי צוות וגם אתם רוצים כאלו באתר שלכם אז הרווחתם. אם בדמו מוצגים רק תכנים מאוד בסיסיים יכול להיות שיהיה קשה לנהל בתבנית הזו את התכנים היותר מורכבים שלכם.